Tallinna linnavalitsus teatas täna, et on välja töötanud terviklahenduse, kuidas ühteaegu parandada kergliiklejate liikumisvõimalusi, saada lahti magalarajoonides vedelevatest autoromudest ning täita Tallinna kui rohepealinna ringmajanduskava eesmärgid.
Linnavalitsus teatas nimelt, et jagab kasutuseta seisvad autod kõigile linlastele, kel pole piisavalt raha endale autot ise osta.
Algatus “Linn liikuma”
Tallinnas on aastaid räägitud probleemist kergliiklusteedel – liiga vähe on ruumi jäetud jalakäijatele, ratturitele ja tõukeratturitele, rääkimata lapsevankriga lapsevanemate puudulikest liikumisvõimalustest. Kuigi linnavalitsus proovis probleemi lahendada kergliiklejate tuju parandamisega, joonistades igale poole punased vaibad, et kergliiklejad saaks end tunda filmistaarina, pole see paraku tulemust toonud.
Tallinna linnapea Mihhail Kõlvarti sõnul algavad liikluskorralduse probleemid vähemkindlustatud inimestest.
„On ilmselge, et normaalsed inimesed sõidavad autoga. Kõnniteid kasutavad ainult mingid eluheidikud, laisad, lollid ja vaesed, kellel auto ostmiseks raha pole. Mõni selline on küll suutnud natuke sandikopikaid kokku kraapida ja endale jalgratta soetada, aga ega see ka päris normaalne liikumisviis ei ole. Normaalsel inimesel peaks vähemalt üks auto olema, me elame ikkagi Euroopas. Linnavalitsuse andmetel ongi need vaesed inimesed süüdi, et Tallinna liiklus on niivõrd vaevaline – meie kitsad ja olematud kergliiklusteed on lihtsalt niivõrd ülekoormatud,” hindas Kõlvart praegust olukorda.
Kõlvart tõi välja, et samaaegselt on linna magalarajoonides suur probleem parkimiskohtadega, millest osa täidavad vanad autoromud, mis on jäetud mädanema ja mida keegi enam ei kasuta.
„No ja siis me jõudsimegi järeldusele, et need vanad autoromud saaks ju ära vedada, enam-vähem käima tõmmata ja jagada meie saamatutele ja pooletoobistele kaaskodanikele, kellel endal auto jaoks raha pole. Kui me vabaneme kergliiklejatest, siis ka keegi enam ei kobise mingite kergliiklusteede kohta,” teatas linnapea võidukalt.
„Vaatasime ka veel dokumentidest järele, et sellise plaani elluviimisega täidab Tallinn igati rohepealinna kriteeriumid, sest autode ümberjagamisega tegeleme tublisti ringmajanduse edendamisega,” hõõrus Kõlvart rõõmsalt käsi kokku. „Põmm, põmm, põmm! Kolm kärbest ühe hoobiga!” demonstreeris võitluskunste armastav linnapea plaani edukust jalalöögiga õhku.
Kõlvarti sõnul on uue algatuse nimi “Linn liikuma”.
Romusid saab Vabaduse väljakult
Magalatest veetakse vanad autoromud esmalt munitsipaaltöökotta, üritatakse need käima saada ning seejärel viiakse uut omanikku ootama juba Vabaduse väljakule.
„Vabaduse väljak on selle jaoks ideaalne koht,” ütles Kõlvart. „Esiteks tuleb vaestel autoloa saamiseks tulla Vabaduse väljaku kõrvale Tallinna linnavalitsuse hoonesse, teiseks on kõigil linna väetitel ja lollidel kesklinna võrdne tee tulla ja kolmandaks ei pea me Vabaduse väljakule autosid ladustades Europargile mingeid parkimistasusid maksma”, selgitas linnapea.
„Vabaduse väljakut kasutasime vaeste aitamiseks juba Edgari ajal,” lisas ta. „Tema ajal jagasime seal kartuleid ja küttepuid, minu ajal autosid. Kui asi nii hästi töötab, siis milleks seda muuta? Pealegi see näitab väga hästi, kuidas Keskerakond igasuguste vaeste ja pensionäride eest hoolt kannab.
Valimistel saame jälle hea saagi!” kiitles Kõlvart.
Roostetavad ja mädanevad autoromud ilmuvad Vabaduse väljakut kaunistama jõulude ajal. Ratturid, jalakäijad ja muud saamatud vaesed saavad autoluba taotleda linnavalitsuse kodulehelt või linnavalitsuse sotsiaalosakonnast.
Autoromude probleemi käis Tallinna Linnavalitsuses uurimas püstolreporter Mati Saar.
Lugu meeldis? No siis kliki siia ja toeta Eesti kõige usaldusväärsema ja tõsiseltvõetavama uudisteallika Lugejakiri.ee ilmumist!
Kommenteeri