Sel nädalal tuli uudis, et Tallinna ja Helsingi vahele tunnelit ehitava ettevõtte Finest Bay Area on leidnud ehitusprojekti rahastamiseks 100 miljonit eurot. Tunnelit hakkavad kaevama Mehhiko insenerid, kellel on pikaajaline kogemus narkotunnelite rajamisel USA-Mehhiko piiril.
“Meie jaoks on ülimalt tähtis asju ajada avalikult. Võib-olla mõni peab õigeks teha kokkuleppeid ja plaane tagatoas, aga minu arvates on tunneli arendamine liiga tähtis, et niimoodi asju ajada. Seega ei saa me ka varjata fakti, et toome siia tunnelit arendama ja kaevama maailma parimad tunnelieksperdid,” ütles mobiilimängu Angry Birdsi looja ja Helsingi-Tallinna tunneliprojekti idee autor Peter Vesterbacka.
Tööjõud on Mehhikos odav
„Seoses USA riigi üha suureneva võitlusega narkokartellide vastu on sealsed Mehhiko insenerid, vaata, et peaaegu tööta, sest USA pool on arendanud välja üha parema tunnelite avastamise tehnoloogia. Taolise kaliibriga mehed ei saa niisama passida ja sellepärast kutsume me nad siia kaevama,“ selgitas Vesterbacka.
Millal täpselt mehhiklased siia tuuakse, ei osanud Vasterbacka veel öelda.
Praegu tegeleb Finest Bay Area Development OY all või tellimusel tunneliprojektiga juba ligi 40 inimest ja töö käib mitmel rindel, kõik selleks, et ellu viia hullumeelselt julge lubadus 2024. aasta 24. detsembril esimene rong käima saada.
Pappi kulub tunneliehitusele nagu putru, mehhiklastele makstakse vähe
Kui seni on kaks aastat projekti rahastanud Vesterbacka koos äripartneriga, siis esimene väline rahastaja on ARJ Holding LLC Dubaist, mis tegeleb vee ja energeetikaga. 100 miljonit eurot kasutatakse Tallinna-Helsingi tunneli projekteerimis- ja planeerimisfaasis.
Projekti kogueelarve on Vesterbacka sõnul 15 miljardi euro juures, mis on tema sõnul realistlik hind. Kuna Mehhiko tööjõud on odav, siis tõenäoliselt jääb reaalse töö tegijate ehk mehhiklastest tunnelikaevajate palk 400 peeso kanti kuus.
Kommenteeri