Vali sobiv teema:

Otsid midagi uut?

Lugejakiri sotsiaalmeedias

11 põhjust, miks trügivad kuldses eas Eesti muusikud massiliselt rooli taha

Mõlemal mehel jooksevad seal kuskil 50ndad eluaastad ja see ajab rooli taha mehed (fotod: Tiina Kõrtsini; Kristjan Lepp)
jagamist

Eelmisel nädalal rabas Eestit kaks uudist transamaailmast – The Tuberkuloited kitarrist Alar Aigro on nüüd rekkajuht ja The Smilers solist Hendrik Sal-Saller keerab Tallinnas trammirooli.

Panime kokku 11 lihtsat ja arusaadavat põhjust, miks kipuvad kuldses keskeas Eesti muusikud nii väga mingisuguse transpordivahendi rooli.

1.Muusikud on terve elu olnud teel. Vanemaks saades ja bändi populaarsuse langedes juhtub ikka, et on rohkem tukkumist tugitoolis ja vanade heade aegade mälusopis veeretamist. Aga kui sa oled ikkagi olnud rokimees ja terve elu ratastel, siis ajab see vedelemine sind hulluks. Ja sa lähedki rekkarooli.

2.Muusikud on harjunud pideva publikuga. Kui Sal-Saller valis oma järgmiseks ametiks trammijuhi koha, siis tasub sealt just seda põhjust otsida – mees otsib publikut. Ja trammis on olemas ideaalsed tingimused sunnitud kontserdi andmiseks: sa võid uksed sulgeda, et publik välja ei saaks ja siis mikrisse midaiganes karjuda – kõik peavad selle ära kannatama.

3.Rekkades ja trammides on soe. Kes meist ei armastaks soojas lebotada – olgu selleks siis rand soojal maal või ahjuesine. Aga kui sa teed tööd, siis sa ei taha ju külmetada väljas kuskil kraavi ääres! Rekkadel ja trammidel on istmesoojendused, mis on eriti mokkamööda just vanemas eas inimestele – on mõnus kui tagumiku all ikkagi korralikult soe on, meenutab maal vanaema juures ahjupealset.

4.Muusik tuuril on nagu Hunt Kriimsilm ja tema üheksa ametit. Ainult staarid saavad endale lubada transasid jne. Kui sa oled muusik Eestis, siis sa oled lisaks muusikuametile veel autojuht, kokk, transamees, helimees ja mis kõik veel. Täpselt sama olukord on ka rekka või trammiroolis  – kui midagi juhtub, siis pead olema sina see, kes selle asja korda ajab, mitte keegi teine. Kodune tunne kohe.

5.Muusikud on harjunud karjuma inimeste peale. Jah, oma muusikupäevade ajal nimetasid sina ja mõned fännid seda muusikaks aga kindlasti oli inimesi, kes arvas, et see on lihtsalt suvaline müra, mis lavalt tuleb. Olles rekka või trammiroolis, siis võid olla 100% kindel, et olukord on sarnane – Eesti ja eriti Tallinna liikluses on nii palju jobusid, et sa karjud terve oma päeva nende peale. Täpselt nii nagu tegid oma kontsertidel, ainult teiste sõnadega.

6.Muusik on harjunud, et tema peale karjutakse. Kontserdidel ikka tuleb ette, et mõnedele ei meeldi sinu esitatud lugu ja siis karjutakse sinu peale. Ikka tuleb ette. Sama on näiteks trammijuhil – kui sa ikka mõnest peatusest mööda tuhised, siis saad oma seal oodanud publikult sõimu küll.

7.Muusik on kõrgel klaasseina taga ja oma fännidele kättesaamatu. Täpselt nii nagu kunagi kontsertidel on nüüd ka rekka ja trammiroolis – sa istud ikka kõrvasti kõrgemal oma fännidest aga nad ei küündi sinuni, sest teie vahel on suur klaassein. Nad näevad sind hästi aga nad ei saa sind kätte. Milline võimas tunne!

8.Muusikud on harjunud kehva palgaga. Ega nende varasemate esinemiste eest nüüd teab mis suurt kopikat ka ei kukkunud kukrusse ju, olgem ausad. Täpselt sama olukord on trammijuhi elukutsega – sa vead küll päevast päeva inimesi tööle ja koju aga palka selle eest küll ei maksta. Ehk siis olukord on muusikule tuttav –palju jebimist ja ringikäimist aga palk on sitt.

9.Muusik kontrollib oma publikut. Sina orkestreerid publikut kontserdi ajal – paned rahva hüppama ja karjuma. Kui sa oled bändis, siis sa oled tähtis – sa oled laval kõigi ees ja kõik viskavad näppu sinu muusika saatel. Kui sa oled rekkaroolis ja sõidad jalgratturitest hästi lähedalt suure hooga mööda, siis on täpselt sama – rahvas viskab sulle näppu järele!

10.Muusik on terve elu harjunud midagi käes hoidma. Olgu selleks siis mikker või mõni pill. Kuid järsku kõik see kaob kui kontserte enam pole ja kätes tekib kohe fantoomvalu. Nagu tahaks midagi kohe käes hoida ja sellega pikalt mängida. Jah, tilli võib kätte võtta aga kaua sa sellegagi mängid. Ja siin tulebki appi rekkarool või trammi mingid juhtkangid. Kohe on käed tegevust täis päris pikaks ajaks ja meelgi kohe rahulikum.

11.Muusikud on naistemehed. Kõik teavad, et muusikud on naistemehed, mitte naisemehed. Kui kodus see üks kana midagi kaagutama hakkab, siis on kontserdile minek ka kohe. Kus on palju kaagutavaid kanasid aga vähemalt ei pea sa neid kaua välja kannatama. Sama on rekka või trammiroolis – kõik teavad, et need on seksikad ametid mõlemad ja naisi langeb nagu loogu. Kui sõna otseses mõttes langeb nagu loogu, siis on muidugi karjäär läbi ja kinni minek.

Hea lugeja! Kas meil võis mõni põhjuse kahe silma vahele jääda, et miks meie toredad kuldsesse ikka jõudvad muusikud nii hirmsasti sinna rooli taha kipuvad? Kui jäi mõni põhjus vahele, siis anna sellest loo all kommentaarides julgelt märku!

1 kommentaar

  • yöran

    9. dets. 2018 - 07:35

    Üks väga oluline põhjus on ikkagi nimetamata. Olete kuulanud milliseid imelisi hääli need ülal mainitud aparaadid teevad? Ja kui need veel andekate inimeste kätte sattuvad ….. – no millest me räägime. Ootame uusi albumeid.

    Vasta

Kommenteeri

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Nädala meem

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Küsitlus

Mis alljärgnevatest juhtub Sinu hinnangul 2024. aastal kõige TÕENÄOLISEMALT?

Vaata tulemusi

Laen .. ... Laen .. ...

TOETA MEID

Otsing

Uudiskiri

Liitu Lugejakiri.ee uudiskirjaga ja saa kõige tõsiseltvõetavamaid ja usaldusväärsemaid uudiseid otse allikast.

Liitudes Uudiskirjaga, nõustud meie üldtingimustega

Üles