Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) hakkas koguma ideid uue Eesti brändi loomiseks. Valitsuse nõudmisel peab uus Eesti bränd näitama Eestit riigina, kuhu ükski mustanahaline ega slaavlane tulla ei taha. Esimesed kavandid on juba laekunud.
Eesti brändiuuenduse idee taga on ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Raul Siem (EKRE). Tema sõnul on praegune Eesti bränd liiga positiivne ja seetõttu paneb kõiksugustele soovimatutele võõramaalastele pähe idee, et võiks Eestisse kolida.
Eesti paistab liiga hea välja
„Eesti suurim probleem on praegu see, et Eestis on liiga turvaline elada, elatustase on kasvanud kahetsusväärselt kõrgele tasemele ning kõige tipuks on siin veel mingite kuradi e-teenuste abil lihtne asju ajada,“ ütles minister Siem hambaid kiristades. „Väljapoole paistab see kõik liiga hea.“
„See kõik meelitab ju siia kõiksuguseid neegreid ja ukrainlasi, keda meie partei on vere ja higiga üritanud eemal hoida!“
„Me oleme üritanud öelda halvasti ja solvata, aga see ei aita – ikka nad, raisad, tulevad! Meil varsti lõppevad solvangud otsa ja meedia ka ei viitsi neid enam kajastada, ausalt öeldes hakkab meil varsti laskemoon otsa lõppema ja siis ongi kaputt,“ ohkas ministrihärra.
Süüdi on süvariik, minister raevunud
Pärast kuid kestnud juurdlust avastas minister Siem oma nõunikega, et probleemis on süüdi Eesti ametkondlik süvariik, mis aktiivselt kutsub välismaalasi Eestit külastama ja siia investeerima. See omakorra nullib ära valitsuse püüdlused välismaalasi eemal hoida.
„Ja mul üks nõunik avastaski, et on olemas veebilehed workinestonia.com ja visitestonia.com, mis töötavad otse ja avalikult vastu valitsuse poliitikale! Kutsuvad siia mingeid välismaalasi! Inglise keeles! Ja veel minu enda valitsemisalas!“ laiutas minister Siem üllatunult käsi.
Lehti workinestonia.com ja visitestonia.com haldab Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi haldusalasse kuuluv EAS. Veebilehtede visuaalne identiteet ja sõnumid väljendavad ühtset narratiivi, et Eestit on hea külastada ning siin on hea elada ja töötada. Ühtse brändi loomise eest vastutab samuti EAS.
„Selle peab viivitamatult ümber pöörama! Pead hakkavad veerema, süüdlased võetakse vastutusele!“ lubas minister rusikat vastu lauda tagudes.
Uus bränd – eemaletõukav ja vaenulik maa
EAS on ka varem üritanud luua Eestil koledat ja eemaletõukavat brändi, kui tuldi välja sittuva ja oksendava siili kontseptsiooniga. Paraku see idee hüljati ja ministri sõnul ei piisa enam selle tagasitoomisest.
Foto: Veerand miljonit maksnud sittuv ja laktoositalumatu siil
„Sittuva ja laktoositalumatu siiliga seda kahju enam ei paranda, meil on vaja midagi kõvasti tugevamat ja jõulisemat,“ ütles minister Siem.
„Meil on vaja näidata, et Eesti on koht, kus lokkab vaesus ja kuritegevus, tänavatel jooksevad rotid, kõigil inimestel on leepra ja taevast sajab ainult kajakasitta alla. Midagi sellist oleks vaja ja kohe!“ andis minister loomeinimestele näpunäiteid.
Esimesed ideed laekunud
Praeguse seisuga on EASile saadetud juba mitu ideekavandit. On nii täiesti uusi ideid kui ka juba Eestile teada tuntud sümboleid.
Praegu üks populaarseimaid Eesti märgi ideid on mustvalge-hallikas toonis kujutis köhivast jalgadeta ja hammasteta maani täis vanamehest, kes üritab pooleks roostetanud ahjuroobiga nälginud varest maha lüüa.
Eestlastele tuntud ikoonidest on toodud välja Politseikroonika video Siberi rahabossist, mida peaksid Eesti välisesindused hakkama kõikidele välismaalastele kohustuslikus korras näitama, et mõista tõelise eestlase loomust.
Minister Siemi sõnul Rahabossist kahjuks Eesti märki ei saa. „Kuigi idee on hea, siis see võib Eestisse meelitada joomahuvilisi ja kiimaseid Siberi ehitusmehi, keda me Eestis näha ei taha. Seepärast pidi hindamiskomisjon selle järgmisest voorust välja jätma,“ tõdes minister.„Pealegi teavad välisminni inimesed öelda, et seda videot näidatakse mitteametlikult juba niikuinii kõikidele välismaalastele, et viimased siin liiga hullu kultuurišokki ei saaks.“
Ühe ideekavandina on saadetud video Veiko Õunpuu filmi „Püha Tõnu kiusamine“ kõige masendavatest kaadritest.
„Väärib kaalumist,“ ütles selle peale minister Siem.
EAS ootab uusi kontseptsioone Eesti brändi esimesse vooru kuni septembri lõpuni. Brändi loomist kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Eesti värske brändiuuendusega käis tutvumas hernepüstolreporter Mati Saar.
Hakka Lugejakiri.ee jälgijaks Facebookis(kliki siia!) ja sa ei maga enam kunagi ühtegi head lugu maha!
pupsika
30. juuli 2020 - 22:28Ma arvan, et saaks odavamalt, kui sama oksendavat siili edasi kasutada – aga ta peaks oksendama välismaalase peale!