Vali sobiv teema:

Otsid midagi uut?

Lugejakiri sotsiaalmeedias

LAHENDUS IDA-VIRUMAA KRIISILE: kaevurid pannakse Rail Balticat ja Helsingi tunnelit kühveldama

Just selline hakkab Ida-Virumaa kaevurite töö välja nägema Rail Baltica ehitamisel.
jagamist

Vabariigi Valitsus on lõpuks ometi leidnud lahenduse ka üsna pea Ida-Virumaad tabavale töötuselainele – kaevurid pannakse kõigepealt kühveldama Rail Baltica raudteed ja tulevikus Helsingi-Tallinna tunnelit.

Tänasel valitsuse pressikonverentsil kinnitas peaminister Jüri Ratas, et Ida-Virumaad tabavat töötuselainet võtab valitsus väga tõsiselt ning on astumas esimesi konkreetseid samme, et olukorda lahendada.

Kingsepp jäägu ikka oma liistude juurde

„Probleem on kaua küpsenud, mitmetahuline ja valitsusel oli laual mitu varianti, kuidas seda lahendada. Esimesena turgatas muidugi pähe jaanalinnu meetod, mida praegune valitsus on tegelikult üsna edukalt mitme teema puhul ka kasutanud. Ehk siis peidame pea liiva alla ära aga kuna tegemist on ikkagi kaevuritega, siis kahjuks seekord seda lahendust me rakendada ei saanud – nad saaksid meid ju üsna ruttu sealt kätte,“ märkis peaminister Ratas.

„Teise variandina oli laual Ida-Virumaa täielikult hüljata – ehitatagi riigipiir ümber aga siis sai selgeks, et meil pole ka selleks raha,“ selgitas Ratas.

Kaevurite tingimused tegelikult paranevad – enam ei pea kuskil koopas küürakil urgitsema, vaid saab värskes õhus labidaga vehkida.

„Ja siis jäigi lauale tegelikult ainult üks variant – panna nad tegema seda, mida nad kõige paremini oskavad – kaevata.  Valitsus saab suurepäraselt aru, et need on inimesed, kes teevad seda ülivajalikku ja spetsiifilist tööd, ja neid tuleb hoida. Seega miks mitte panna nad tööle teiste projektide peale, mis valitsusel juba niikuinii laual on,“ sõnas peaminister.

Kaevurid kaevaku, valitsejad valitsegu

Eesti Energia on peaministrile öelnud, et enne septembrit otsuseid ei langetata. Seega on valitsusel pisut aega, et tegeleda kaevuritele uute tööde ettevalmistamisega.

„Kaevurid peavad tegema seda, mida nad oskavad ehk siis kühveldada. Kuna nad ei kaota tööd kohe, siis on meil pisut aega neile uued tööd ette valmistada. Kohe-kohe hakkab peale Rail Baltica rajamine ja seal on kühveldamist nii et tapab,“ selgitas Ratas.

Aeg on teritada roostes labidad ja hakata kühveldama!

„Kopad paneme puhkama ja see ongi hea – nende töötund on kallis. Kaevuritele makstav palk on väiksem ja sellega saame hakkama. Alguses kühveldavad nad paar aastat Rail Baltica raudteed ja kui see projekt läbi saab, siis saame nad kohe rakendada ka Helsingi-Tallinna tunneli rajamisel.

„Kui seni pidid kaevurid töötama rasketes tingimustes kuskil maa all, kus pole õhkugi üldse, siis nüüd tekib neil võimalus värskes õhus oma tööd teha, vähemalt Rail Balticaga seoses.  Kellele siis see ei meeldiks? Igati võit-võit situatsioon kõigi jaoks,“ on Ratas rahul.

„Meie mureks jääb siis ainult nüüd suve jooksul tohutu koguse labidate muretsemine,“ lisas peaminister Jüri Ratas.

 

SEOTUD LOOD:

NUNNU KLÕPS! Helsingi-Tallinna tunneli rajaja Vesterbacka tutvustas avalikkusele esimest kaevurit

Kas tõesti plaanivad Ida-Virumaa kaevurid Mart Helme atentaati?

SAHINAD: Tallinna-Helsingi tunnelit kutsutakse appi kaevama Mehhiko narkotunnelite ehitajad

Hakka Lugejakirja jälgijaks Facebookis(kliki siia!) ja sa ei maga enam kunagi ühtegi head lugu maha!

Kommenteeri

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Nädala meem

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Küsitlus

Mis alljärgnevatest juhtub Sinu hinnangul 2024. aastal kõige TÕENÄOLISEMALT?

Vaata tulemusi

Laen .. ... Laen .. ...

TOETA MEID

Otsing

Uudiskiri

Liitu Lugejakiri.ee uudiskirjaga ja saa kõige tõsiseltvõetavamaid ja usaldusväärsemaid uudiseid otse allikast.

Liitudes Uudiskirjaga, nõustud meie üldtingimustega

Üles