Riik loob sotsiaalmeedia staaridele ehk influentseritele juhendi, kuidas võib edaspidi tooteid ja teenuseid reklaamida. Muu hulgas reguleeritakse näiteks ka seda, kui palju paljast perset tohib toote juures näidata.
Juhendi koostamine on tingitud osalt sellest, et suunamudijad ei ole kursis, et nende tehtud postitused peavad olema kooskõlas reklaami- ning komblusseadusega.
Hetkel justkui eikellegimaa
„Väga paljud need niinimetatud influentserid käituvad täna oma sotsiaalmeediakontodel nii nagu see oleks eikellegimaa,“ seisab tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) pressiteates.
„Püksid lükatakse maha, perse paljaks ja upakile, juurde pannakse reklaamitav käokell, tehakse pilt ära ja riputatakse üles. Kedagi neist ei huvita, mis saab pildist sotsiaalmeedias edasi ja kas see ikka vastab ka reeglitele,“ kurdab TTJA oma teates.
„Taoline oma suva järgi käitumine peab lõppema ja riigipoolse juhendamise külge saama!“
Reguleeritakse ka palja ihu kasutamist
„Suureks probleemiks on kujunenud ka suunamudijate palja keha näitamine. On arusaadav, et kui mingit reaalset sisukat sisu toodeta ei osata, siis on lihtsam minna kergema vastupanu teed ja lükata tagumik letti,“ seisab TTJA teates.
„Uus juhend paneb kindlasti paika ka selle, kui mitu protsenti paljast perset võib postituses olla,“ lubab TTJA.
„Väga palju on kurdetud ka seda, et need suunamudijad postitavad endast täiesti suvalise pildi aga pildiallkirjaks panevad midagi eriti sügavamõttelist ehk nö eriti diipi, mis ajavad vaatajad segadusse. Tulemuseks ongi taoliste piltide puhul pigem korralik tohuvabohu, kus keegi ei saa aru, kuidas pilt suunamudijast Lizette-Cäthrynist istumas WC potil on seotud näiteks Mahatma Gandhi tsitaadiga.“
Piirangud ka liiga „diipidele“ tsitaatidele
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) lubab, et kindlasti tuleb juhendisse ka omaette peatükk, täpselt kui sügavamõttelisi tsitaate influentserid tulevikus oma postituste alla kirjutada võivad.
„Amet paneb kõikidele suunamudijatele südamele, et nad loeksid seadust ning oma postitusi vastavalt ka märgistaksid. Kõik suuremad sotsiaalmeedia platvormid, nagu näiteks Instagram ja Facebook, võimaldavad postitusele lisada märget, et tegu on reklaamiga. Ameti sõnul oleks ka #paljaperseoht või #tegelikultüsnasisutupostitus teemaviidete kasutamine juba suur samm edasi,“ seisab ameti teates.
Juhend loodetakse valmis saada järgmise aasta esimeses pooles.
SEOTUD LOOD:
Šokis influentserid põllumeeste peale maruvihased: kuhu te kogu vilja olete pannud?
ETTEVAATUST AUTOJUHID: alanud on influentserite tagasiränne maalt linnadesse
Hakka Lugejakirja jälgijaks Facebookis (kliki siia!) ja sa ei maga enam kunagi ühtegi head lugu maha!
tehdg
4. dets. 2019 - 00:36trrrra watttt nagu
Matilda Pärituul
10. dets. 2019 - 21:28Vuih! Sõbrants tehnilise järelevalve ametist mulle just fb-s teatas, et nad tahavad palja pepu näitamist hakata reguleerida niimoodi, et eksponeeritav pepu peab moodustama max mingi % keha pindalast. Saate aru vää! Ma pole matas tugev, aga ta selgitas, et suuri pepusid saavad näidata edaspidi vaid need, kelle ülejäänud keha pindala on suur. See tähendab, et mina oma trennipiffi ideaalkehaga saan näidata vaid 2,5×2 cm tükikest oma pepust. Paksmaod aga saavad tervenisti pildile. Jõle ebaõiglane. Ma pean nüüd ennast paksuks sööma vä?!