Vali sobiv teema:

Otsid midagi uut?

Lugejakiri sotsiaalmeedias

Kõige loomingulisemad hinnatõusu põhjendajad on kaupluseketid, kõige vähem kreatiivsemad tanklad

Hinnatõus jookseb eest ära! (foto: Tiit Blaat)
jagamist

Tallinna Ülikooli teadlaste poolt läbiviidud uuringust selgus, et kõige loomingulisemalt oskavad oma toodete ja teenuste hinnatõusu põhjendada suured kaupluseketid, kõige vähem loomingulised on aga tanklaketid.

„Hinnad tõusevad Eestis juba vaat et igapäevaselt ja see on pannud toodete või teenuste müüjad raskesse olukorda – liiga tihti peavad nad tarbijatele selgitama, miks see või teine toode nüüd nii palju maksab,“ selgitas uurimisrühma liige Jaana Taal.

Kreatiivsust on vaja

„See on omakorda pannud ettevõtteid palkama eraldi inimesi, kes suudaksid võimalikult usutavalt hinnatõusu ära põhjendada. Läbi on need ajad, kus tuimalt hindu tõsteti ja põhjenduseks laiutati lihtsalt käsi. Kui täna seda teha, siis jooksevad tarbijad konkurendi juurde,“ selgitas Taal.

„Seega peavad ettevõtted olema nüüd järjest loomingulisemad, et tarbija mitte ainult ei lahkuks poest ostuta, vaid ka usuks, miks hinda tõsteti,“ märkis naine.

Kauplustekettide hinnatõusu põhjendusi uurides avastasid uurijad, et kui kusagil osatakse hinnatõusu kreatiivselt põhjendada, siis just seal.

Põhjendused seinast seina

„Ja põhjendati veenvalt – alustades sellega, et poeketti kartuliga varustavad Poola põllumehel olid ämma matused ja lõpetades sellega, et hinnasildikleepija on katki ning väiksemaid numbreid ei saagi hinnasildile panna,“ tõi Taal välja erinevaid põhjendusi, mida tarbijale antud on.

„Võibolla tarbija oskab nende põhjendustega suhestuda ja seetõttu usubki neid paremini, me ei tea.“

Tanklaketid seevastu raiuvad endiselt oma aastakümneid sama põhjendust.

„Tanklakette uurides avastasime, et nemad on ainuke valdkond, kus juba väga pikka aega pääsetakse ainult ühe põhjendusega – kütuse maailmaturu hinnad on tõusnud. Kuidas tarbijad sellega siiani rahumeelselt lepivad ja aktsepteerivad, käib ka meile üle mõistuse,“ selgitas naine.

Müsteerium müsteeriumi otsa

„Kui kütuse maailmaturuhinnad on tõusnud, ütlevad ketid kohe, et jama on majas, peame hinda tõstma. Kui kütuse maailmaturu hinnad langevad, ütlevad tanklaketid, et jama on majas, meil on eelmist kallist kütust veel nii palju alles, et me ei saa hinda alla lasta ja peame sellest lahtisaamiseks hoopis hinda tõstma. Täielik müstikamaailm!“ hindas uurimiskomisjon.

„On kuidas on aga juba täna näeme me, et ettevõtted näevad kõvasti vaeva, et hinnatõusu põhjendada. On igati loogiline arvata, et tulevikus hakkame me nägema veelgi kreatiivsemalt põhjendatud hinnatõuse ja mis kõige hullem – neid ka uskuma,“ lisas uurimisrühma liige Jaana Taal.

Hea tarbija! Millised hinnatõusu põhjendused Sulle silma või kõrva on jäänud? Anna sellest teada loo all kommentaarides.

Hakka Lugejakirja jälgijaks Facebookis(kliki siia!) ja sa ei maga enam kunagi ühtegi head lugu maha!

1 kommentaar

  • Eino Muidugi

    22. apr. 2019 - 10:47

    “Tõstsime hinda, kuna pidime üle minema legaalsele tarkvarale.”

    Vasta

Kommenteeri

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Nädala meem @skunk.ee

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Küsitlus

Kuidas suhtud Sina muruniitmisesse?

Vaata tulemusi

Laen .. ... Laen .. ...

REKLAAM

Uudiskiri

Liitu Lugejakiri.ee uudiskirjaga ja saa kõige tõsiseltvõetavamaid ja usaldusväärsemaid uudiseid otse allikast.

Liitudes Uudiskirjaga, nõustud meie üldtingimustega

Üles