Vali sobiv teema:

Otsid midagi uut?

Lugejakiri sotsiaalmeedias

ÜHE AJASTU LÕPP: Tallinn loobub trammidest, asemele tulevad dresiinid

Selline vaatepilt avaneb juba mõne aasta pärast - turistid ja kohalikud väntavad dresiinidega linnas ringi!
jagamist

Tallinna linnavalitsus teatas täna, et linn loobub lähiaastatel trammidest täielikult ning neid hakkavad asendama dresiinid, mida inimesed saavad väikese tasu eest ringiliikumiseks kasutada.

Linnapea Mihhail Kõlvarti sõnul on trammidest loobumiseks lausa mitu head põhjust.

Trammid on kulukad

„Ühe uue trammi hind, mis meil tänavatel täna ringi liigub, on ca 2,5 miljonit eurot. Ja see on ainult soetamiskulu, siia pole sisse arvestatud näiteks hoolduskulusid. Trammid on kallid ja nende ülalpidamine veel kallim,“ märkis Kõlvart.

„Meil on lihtsam trammid mõnele rikkamale linnale maha müüa ja saadud raha eest osta hunniku dresiine ja hooldada olemasolevaid trammiteid. Kuna trammid on rasked, siis nad ka lõhuvad praeguseid teid ja nende asendamisel dresiinidega kulub ka vähem raha trammiteede remondile,“ sõnas linnapea.

Keskkonna aspekt

„Öeldakse küll, et trammid on keskkonnasõbralikud aga ega see tegelikult tõele ei vasta. Trammid kulutavad liikumiseks tohutult elektrienergiat ja seda saame täna kahjuks ikkagi ainult fossiilsetest kütustest,“ selgitas Kõlvart.

„Seega muutub linn juba paari aasta pärast hulga rohelisemaks kui ta täna seda on,“ lubab mees.

Sellist vaatepilti näeb Tallinnas juba üsna varsti – üldsegi mitte enam nii paksud eestlased väntavad dresiiniga peale tööd koju.

“Lisaks kaob ju täielikult ka trammikolin ja seeläbi mürareostus linnas,” sõnas mees.

Mure rahva tervise pärast

„Vähemoluline ei ole ka fakt, et eestlased on juba täna paksud ja järjest paksemaks lähevad. See kõik on tingitud sellest, et elu ongi mugavamaks läinud ja inimesed laisemaks. Kõikjale saab ligi auto või ühistranspordiga ja ise ei pea end üldse liigutama,“ märkis linnapea.

„Kui võtame trammid ära ja paneme asemele dresiinid, siis peavad inimesed end liigutama hakkama, et dresiin edasi liiguks. See pole niisama, et istud peale ja dresiin sõidab. Seal peal tuleb kõvasti tööd teha ja see on ju rahva üleüldisele füüsilisele vormile hea,“ selgitas linnapea Kõlvart.

„See on järjekordne tõestus sellest, et Tallinna linn ja seda valitsevad poliitikud tõepoolest hoolivad inimeste tervisest ja puhtamast keskkonnast – antud muudatusest võidavad kõik. Peale trammijuhtide muidugi, nemad peavad siiski Töötukassa sappa minema,“ lisas Kõlvart, kelle sõnul müüakse linnale ebavajalikud trammid maha või utiliseeritakse.

Esimesed dresiinid tulevad juba järgmisel suvel

Dresiin on kerge kaheteljeline raudteesõiduk. Nimetus “dresiin” tuleb saksa leiutaja Karl Draisi (1785–1851) perekonnanimest. Dresiine liigitatakse inimjõul töötavateks (käsidresiin) ja mootordresiinideks. Käsidresiini mass on 300 kg ja kandevõime kuni 6 inimest.

Küsimusele, et kuidas dresiiniga talvel pakasega sõita saab, vastas linnapea Kõlvart lühidalt: „Rendipuhvaikad!“.

Esimesed dresiinid tulevad Tallinna linnapilti juba järgmisel aastal, täielikult minnakse Tallinnas dresiinitranspordile üle hiljemalt aastaks 2023.

 

SEOTUD LOOD:

Kõik Tallinna ühissõidukijuhid vahetatakse välja madalalaubaliste vastu

Ära toida trolli: Savisaar on robot, kes toitub rohelise kaardi valideerimistest

Hakka Lugejakirja jälgijaks Facebookis(kliki siia!) ja sa ei maga enam kunagi ühtegi head lugu maha!

Kommenteeri

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Nädala meem @skunk.ee

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Küsitlus

Milline Eesti putukatest on sel suvel sinu jaoks kõige tüütum olnud?

Vaata tulemusi

Laen .. ... Laen .. ...

REKLAAM

Uudiskiri

Liitu Lugejakiri.ee uudiskirjaga ja saa kõige tõsiseltvõetavamaid ja usaldusväärsemaid uudiseid otse allikast.

Liitudes Uudiskirjaga, nõustud meie üldtingimustega

Üles