Eestis tegutsevaid meediakanaleid on tabanud palavik – kummast staarist suudetakse toota rohkem uudiseid, kas ralliäss Ott Tänakust või usuäss paavst Francisusest?
Meediaeksperdi ja Tartu Ülikooli õppejõu Mart Raudsaare sõnul tundub hetkel, et asi on enamvähem viigis. „Aga see ainult tundub nii. Vaatame lähemalt, mida on mõlemal pakkuda ja kuidas on nende mõlema strateegiad üles ehitatud, et Eesti meedia uudistega üle valada,“ märkis Raudsaar.
„Alustame Tänakust. Tänaku selja taga on terve Jaapan ja üks maailma suurimaid autotootjaid Toyota. Lisaks posu kohalikke fanaatilisi fänne. Tänak ja Toyota tiim tunduvad esmapilgul olevat kavalamad – nemad alustasid nädal varem ja ei jätnud midagi ka juhuse hooleks. Nimelt kestis Türgi ralli lausa kolm päeva ja kõigil neil päevadel sai iga eestlane igast meediakanalist sekundilise täpsusega teada, mida Tänak teeb. Lisaks muidugi suured lõpupidustused jne. Kokku ilmus Eesti meedias neil päevil umbkaudselt 7000 uudist Tänakust,“ sõnas ta.
„Ehk siis tundus juba, et meil on kindel võitja olemas. Aga lähemal uurimisel selgub, et vanem mees on ikkagi targem. Paavst alustas tasa ja targu – juba enne Türgi rallit oli kõigile teada, et paavst siia tuleb. Vatikan tegi kõik selleks, et iga päev ilmuks uudis sellest, kuidas paavst järjest lähemale jõuab Eestile. Minu arust eriti kaval lüke oli paavsti poolt see, et ta ei rapsinud kohe esimesena Eestisse, vaid alustas Leedust ja siis liikus järjest lähemale meile mitme päeva jooksul, meedia samal ajal sabas,“ selgitas Raudsaar.
„Me ei tea täpselt, mida toob tänane päev ja milline on järgmiste päevade järellainetus meedias aga juba praegu tundub mulle, et paavst paneb selle võidujooksu kinni,“ on Raudsaar kindel.
Hetkeseis: Tänakust ilmunud lugusid ca 7000, paavstist ilmunud lugusid ca 6000. Ja paavst pole veel siia jõudnudki!
The race is on!
Kommenteeri