Tallinna Transpordiamet teatas täna, et tomatite suure sügisrände ajaks rajatakse Tallinna tänavatele ajutised tomatite liikumisrajad. Transpordiameti pani radu kiiresti rajama telesaates „Laser“ näidatud eksperiment, mille käigus hukkus kahjuks kümneid tomateid.
Tallinna Transpordiameti juhataja asetäitja liikluse alal Talvo Rüütelmaa sõnul on tomatid hetkel meie liikluses kõige kaitsetumad liiklejad ja vajavad seetõttu ka kõige kiiremat abi.
Tegelik probleem on tomatid
Telesaade „Laser“ viis Tallinnas Kaarli puiesteel läbi eksperimendi, milles soovis näidata, kui ohtlik on jalgratturite igapäevane liiklemine autode ja busside keskel.
Eksperimenti paluti jälgima ka Tallinna Transpordiameti juhataja asetäitja liikluse alal Talvo Rüütelmaa, kes kogenud linnaliikluse planeerijana märkas koheselt hulga suuremat ja tõsisemat probleemi.
„Kõigepealt tahaksin ma laita telesaadet „Laser“, kes püüdis juhtida meie tähelepanu tegelikust suurest probleemilt kõrvale,“ kurjustas Rüütelmaa.
„Talv on kohe ukse ees ja ratturid pakivad oma kodarad niikuinii juba kokku. Seega – pole ratturit, pole ka probleemi,“ nentis Rüütelmaa.
Linn tõttab appi
„Küll aga märkasin ma eksperimendi paika jõudes, kuidas kümned ja kümned sügisrändel tomatid hukkusid otse autode ja busside rataste all!“ sõnas Rüütelmaa.
„Nii saigi tehtud kiire otsus, et kõigepealt rajame liikumisrajad kõige nõrgematele ja kaitsetumatele ehk antud juhul siis tomatitele ja kui kevad tuleb, siis vaatame juba edasi,“ märkis Tallinna Transpordiameti juhataja asetäitja Rüütelmaa.
Talvo Rüütelmaa sõnul alustas Tallinna linn tomatite suure sügisrände turvalisemaks muutmist juba täna ning esimesed, ainult tomatitele mõeldud liikumisrajad on juba ka märgistatud ja valmis.
„Tegemist on ajutiste radadega ja need koristatakse ära siis, kui viimane tomat on oma sügisrände lõpetanud,“ lubas Rüütelmaa.
Küsimusele, et millal võiksid Tallinna jalgratturid oodata turvalisemaid sõiduradu, vastas Rüütelmaa nii:
“No hetkel läks kogu aur ja eelarve tomatiradade peale, nii et kahjuks peavad ratturid veel mõned head aastad ootama, kuni me jõuame olukorra analüüsimisega nendeni. Kui siis tundub, et olukord on hull, siis läheb veel paar aastat, et ka nende rajad korda teha,” ütles Rüütelmaa.
Hakka Lugejakiri.ee jälgijaks Facebookis(kliki siia!) ja sa ei maga enam kunagi ühtegi head lugu maha.
Kommenteeri